Onze werkwijze

Omdat de producten en diensten die we maken niet direct tastbaar zijn, lichten we graag onze werkwijze toe; van kennismaking tot eindproduct. Dit is hoe wij jouw website, webshop of app maken.

Eerst kennismaken

We starten met een kennismakingsgesprek waarin we alle specifieke behoeften in kaart brengen. Hierna zullen we een debriefing opstellen waarbij we alle ins en outs helder op papier zetten om zo tot een gerichte offerte te komen.

Concept, wireframe en prototype

Na goedkeuring van deze offerte beginnen we met het uitwerken van het concept en het wireframe van de website, webshop of app. Via deze methode brengen we alle informatiestromen en functionaliteiten in kaart, en creëren hiermee blauwdruk voor het project nog voordat we tot het de ontwerpfase overgaan. Zo kunnen we waar nodig nog gemakkelijk aanpassingen doorvoeren.

Aan de hand van het wireframe kunnen we desgewenst ook een interactief prototype ontwikkelen. Via een webinterface kunt u in dat geval door de pagina’s van het prototype klikken. Zodoende wordt het nog meer tastbaar hoe de daadwerkelijke website, webshop of app gaat fungeren.

De visuele stijl

Op het moment dat de wireframes zijn afgerond, is het tijd om de visuele stijl vast te stellen. Denk hierbij aan het gebruik van kleur, vormen, lettertypen en de algemene sfeer. In eerste instantie werken we één of twee schermen uit waarop het gros van de elementen samenkomen. Zodra dit allemaal naar wens is, zullen we de rest gaan ontwerpen.

Starten met de bouw

Zodra alle ontwerpen naar wens zijn, weten we exact om hoeveel schermen het gaat en hoe het er visueel uit moet komen te zien. Dat is ook het moment waarop we kunnen starten met de ontwikkeling van de website, webshop of app. Dit doen we op een testserver die is afgeschermd voor de buitenwereld. Door uw bedrijf wel toegang te geven tot deze locatie, kunt u meekijken met de ontwikkeling.

Testfase

Tijdens het ontwikkeltraject zullen we verschillende deelproducten en functionaliteiten testen op de juiste en de gewenste werking. Zo kunnen we binnen het project bepaalde blokken afronden alvorens we verder gaan met het volgende. Uiteindelijk zullen we het eindproduct voor de oplevering in zijn geheel testen. Is alles goed, dan zal deze officieel gelanceerd worden.

Oplevering

Nu is het tijd voor een opleveringsgesprek waarin we het traject evalueren en waar nodig uitleg geven over het gebruik van de website, webshop of app. Heeft u bijvoorbeeld een beheersysteem gekoppeld, dan is het wel zo fijn om te weten hoe u teksten en foto’s toevoegt en daarbij rekening houdt met de vindbaarheid (SEO) in zoekmachines als Google. Uiteindelijk sluiten we dit project af en bespreken we een eventueel vervolgtraject voor verder onderhoud of ondersteuning.

In het kort zijn dit de stappen die we tijdens het project doorlopen. Tussentijds zullen we contact houden voor feedback, aanlevering van content, etc. We vinden een goede gestroomlijnde samenwerking belangrijk, dus verwachten van beide partijen toewijding om er iets moois van te maken.

De toekomst

Zodra de website, webshop of app eenmaal staat, is het van belang dat deze op een hoogwaardige wijze gevuld wordt met content. Denk hierbij aan product- en sfeerfotografie, mooi weergegeven content, en makkelijk te lezen teksten die ook nog eens goed scoren in de zoekmachines (SEO). En als dat allemaal klopt, verdiend dit natuurlijk het nodige onderhoud en is het zaak om zoveel mogelijk mensen naar deze nieuwe website, webshop of app te halen en te converteren tot klant.

Dit en meer vind je op de pagina de toekomst waarin we dieper ingaan op een aantal noodzakelijke werkzaamheden en mogelijkheden om een website, webshop of app tot een succes te maken en houden.